fredag 10 september 2010

En varp tre väverskor

.

.
Jag vävde nyligen en traslöpare i rosengång. Varpade extra för att kunna experimentera lite. Ovan ser ni mitt försök- grafisk rosengång. Nedan ser ni vad Cajsa och Kerstin, som hjälper mig i ibland, hittade på.
.


.
Kerstin, som tycker om färg, gjorde de två översta. Cajsa den längst ner till höger. Det är så fascinerande att tre väverskor kan göra så olika alster i en och samma väv.
.

.
"Baksidan" är inte heller så tokig. Nu är jag massor av idéer hur detta skulle kunna bli mattor. Jag önskar dygnet hade fler timmar....
..
Trevlig helg!
.
Viktoria

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej! Det är bra att ha lite extra varp till expriment ibland. Jag tycker baksidan på din väv blev fin. Skulle nog ha den som framsida. Så nu kommer det nya rosengångsmattor hos dej i nya mönster framöver. Kul.
Du är inte ensam om att ha för få timmar på dygnet. Skulle nog behöva det dubbla här. Tiden bara rusar iväg.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Annika sa...

Oj, oj, så fint! Så skulle jag också vilka kunna väva. Jag har en vävstol men kan bara väva tuskaft... Måste nog försöka mig på att expimentera lite!