lördag 2 maj 2009

Ingrid Petrini

.


Igår när jag körde ner mina armband till smyckesutställningen som pågår hos Anna-Karin Sjöblom i Ateljé Nymålat så hade ett tiotal andra utställare redan lämnat sina alster, bland annat Ingrid Petrini. Hon gör de charmigaste smyckena i vintage-tyg. Jag blev helt förälskad och jag skulle gärna köpa....







.... det här. Det är samma som på första bilden.




Tyvärr vet jag inte så mycket mer om Ingrid än att hon är verksam i Göteborg. Om någon vill komma i kontakt med henne så ta hjälp av Anna-Karin Sjöblom.

Totalt är det cirka tolv smyckesutställare och det är mycket som är riktigt spännande. Utställningen som pågår under maj månad är väl värd ett besök!


Hoppas att ni haft en riktigt bra helg i det vackra vädret!


Viktoria

12 kommentarer:

Birgitta sa...

Hej!
Vilka härliga halsband. Vad fiffigt att göra dem av tyg. Förstår att du blev förälskad.
Det är alltid roligt att se något nytt och annorlunda.
Du har väl sett att du har något att hämta hos mej.
Kram Birgitta

Lilla huset på prärien sa...

Vad häftiga de är! Förstår att du blev förtjust i dem.

Oj... ber du mig att sätta ett pris på dina armband!? Det är ju jättesvårt... jag vet ju inte hur lång tid de tar att göra osv...? Går det fort eller tar det ett par timmar? Ingen aning... Jag vet dock att de är hemskt fina!! :)

Kram Jenny

Annika sa...

Mmmmmmm läckra....... kan tänka att de lockade.... ha en bra vecka.... Kram Annika

Anonym sa...

Men så vackra halsband, en helt ny teknik fast de ger en gammaldags känsla. Är det tyget som gör det... kanske. Måste vara ett tålamodsprövande arbete att vecka de små rundlarna. Hoppas Ingrid Petrini får lön för mödan... förmodligen inte.

Tisdagshälsning från Eva-Mari

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Vika fina saker du gör, vad roligt att det har blivit poppis med vävning igen.
Jättesnygga armband.
kram Zara.

Ulrika sa...

Men gud vilka fina smycken! Jag vill också ha!

Målargården sa...

Åh, så fina. Gillade det sista mest men så är jag en mycket blååååå människa i mina färger. Häftig teknik!/ Kram Eva-Mari

India sa...

Söta halsband. Vad gulliga armband du gjort får mig att tänka på strumpeband , heter det väl? Du vet som man ska ha runt låret under brudklänningen!

Fågel Blå sa...

Hej Victoria, vilka fina armband du visar, jag har ett liknande, fast det är antikt, jättefint!!!!
Ha det så bra.
Hälsningar Kathrine!

ingridp sa...

Tack snalla alla som gillar mina halsband!!!!!! Underbart att få positiv feedback när man sitter på sin kammare och pillar. Visst det tar lite tid men är alltid omväxlande eftersom det ena inte är det andra likt.
ingrid petrini

Britt-Marie sa...

Snyggt men inte lika läckert som dina!

Kram

gunnelsvensson sa...

Ingrids halsband är SÅ fina! Och jag gillar dina trasmattor!