torsdag 14 maj 2009

Carinas matta

.

För en tid sedan fick jag ett mail av Carina i Småland som läst om mig i Gård & Torp och på så sätt hittat min hemsida. Nu ville Carina beställa en trasmatta av mig. Så roligt!
.
Det händer att jag får beställningar av människor som bor så långt bort att jag inte kan besöka dem eller deras hem. Jag tänkte ta Carina som exempel och berätta hur vi då löser det.
.
Carina hade måtten klara 70 x 220 cm, likaså hade hon tittat i Galleriet på min hemsida och listat de modeller hon tyckte bäst om. På förfrågan fick jag dessutom bilder på köket där mattan skulle ligga.
.
Därefter brukar jag botanisera i mitt traslager och skicka prover på de trasor jag skulle vilja använda. Det finns oändligt antal nyanser och bilder förvanskar alltid färg så det är så bra om beställaren kan stämma av mot väggar, golv och köksluckor i det här fallet.
.
När trasorna är godkända väver jag en första rapport av mattan, som jag sedan fotograferar och skickar till beställaren för påsyn.
.
Blir det ok så färdigställs mattan. Carina sa ok och så här blev resultatet.
.
.
En matta i rosengång i varm och kryddig färgställning.
Något som inte hänt så många gånger, men som var fantastiskt roligt var att Carina skickade en bild på mattan när den kommit på plats.
.
.
Otroligt roligt att se! Och lite konstigt för mig.
.
Tack Carina för beställningen och får att du delar med dig av bilden på ditt fina kök.
.
Ha ett bra slut på veckan!
.
Viktoria

8 kommentarer:

med nål och tråd sa...

Jättefin matta, och vilka härliga färger sen.

Birgitta sa...

Hej Viktoria!
En fin matta med lite annorlunda färgsättning. Och det är ju det som är så roligt att kunna göra en helt unik produkt till en speciell kund.
Birgitta

Life Looms Large sa...

That's a beautiful rug that you wove!! I've never seen a rug with a pattern like that. Thanks for all the pictures!

Sue

timelesshome annika sa...

Du slutar aldrig överaska ...du är ett färg geni!!!
Trevlig helg! Snart fyller min blogg ett år det skall firas!
Annika

timelesshome annika sa...

Kom och hälsa på det är lotteri på gång!!1
Annika

India sa...

Härligt gammeldags mönster. Roligt att det är någon som uppskattar det. Idag verkar allt till att vara sterilt vitt och möjligen svart. Kul med färger och mönster i livliga konstallationer.

Ulrika sa...

Fantastiskt fin matta!

Tvärslå sa...

Vilken otroligt vacker matta !