torsdag 18 augusti 2011

10 kvm


.
I våras gjorde jag mitt hittills största uppdrag. 10 kvm röda och blå gåsögon finns numera i en representationsmatsal på ett av Sveriges största bolag. Ett uppdrag jag är mycket stolt över!
.

.
Trasorna, gamla vita lakan och dukar, färgade LilaRo i Stockholm åt mig. Totalt 27 kilo.
.

.
Trots att "Bronto", som jag kallar min stora vävstol, har en sked på 250 cm så fick jag väva tre längder och sy ihop dem. Det gick riktigt bra.
.

.
Efter ett sådant uppdrag kan man väl få ta igen sig lite....
.
Trevlig helg!
.
Viktoria

8 kommentarer:

Solvnotan sa...

Wow, vilket jättejobb, och du, vilken vacker sommaräng du håller på att göra, otroligt fina färger. mvh Lisbeth

ÅtervinnDen sa...

Så härlig den blev, skulle vara roligt att se den på plats.
undrar varför jag kallar den för DEN,
*Mästarerverket* bör det ju vara:):)

Du borde förstora upp bilden och sätta den på väggen i ateljen, den är helt underbar.
Kram Iréne

Makalöst Filtmakeri sa...

En fantastiskt stor matta, vilket enormt arbete. Du ser ganska liten ut där du ligger på mattan. Och du ska med all rätt vara stolt över vad du har åstadkommit.
Mor och jag kommer till din vävstudio i början på september, du har väl öppet för besökare mellanåt?
Hälsningar Moni

Y sa...

fantastisk!

Birgitta sa...

Inte dåligt jobbat. Ser riktigt pampig ut där du ligger.
Kram Birgitta

Irené sa...

Men kära nån,vilket projekt!
Ett riktigt konsthantverk och så mycket arbete det måste ha varit. Häftig bild där du ligger och "vilar"... där får man verkligen grepp om hur stor mattan är.
Fortsatt Trevlig Helg/Irené

Meta Skoglund sa...

Vilket fantastiskt arbete du gjorde hela våren. Jag undrade just vart du varit! väldigt vackert med gåsögon och tuskaft bredvid varandra.
Det måste ha varit oerhört tungt att färdigställa. Fick du hjälp att lyfta och bära och hantera den? tänker på alla knutar som knutitis för att sedan sömma fållen! Det är ett stort fantastiskt arbete du gjort. Hoppas du hade roligt.
Du, din fina färgstarka rosengång som du håller på med. Urläckert. Du använder färgstark färg! Jag minns att du skrivit om ditt dilemma i den saken. Har det släpp? Den ser i alla fall mycket vacker ut. Jag håller på i tankarna med ett rosengångsmönster, faktiskt snarlikt med ett helt annat färgval. Gillar verkligen prickarna och såklart ringarna.

Designe sa...

Vilket fantastiskt jobb och såå fin den blev! Va duktig du är!:)