tisdag 27 december 2011

"Världens vackraste matta"

.
.
En man gav mig det mycket ospecifika uppdraget att göra "världens vackraste matta". Inget mer, inget mindre. Hhm??? Eftersom jag tycker att indiska dhurries är väldigt vackra så låg det nära till hand att hämta inspiration öster ifrån. Den är sedan vävd i mötas-skiljas teknik och gåsögon.
.
Nu har han godkänt mattan så då måste det ju vara "världens vackraste matta". Eller? Oavsett så tycker jag att det var ett väldigt roligt och utvecklande projekt, som jag hoppas jobba vidare med under 2012.
.
Mattan är fotograferad i Karin Lindströms vackra hem.
.
Gott slut på 2011!
.
Viktoria
.
.
.

8 kommentarer:

Solvnotan sa...

Jag får allt hålla med om att den är vacker, sparsmakat snygg, så där strikt och harmoniskt, som jag gillar men som är så svårt att hålla sig till då man ej har någon helhetsbild när man väver, om man inte ritat upp det förstås. Jag tycker om att du har olika höjd på stolparna, skitsnyggt helt enkelt...

Gott Nytt År på dig
Jag själv ligger i startgroparna i vävstolen inför det nya året, har så många idéer som ska blomma ut här snart..
hälsning från Lisbeth

India sa...

Super snygg !!!!!!!!!!!!!!

Karin Lindström sa...

Hej på dig!

Kul att se den fina mattan på bild, men den var nog ännu finare i verkligheten på vårt golv ;)

Ha nu ett riktigt Gott Nytt År!

Karin

Birgitta sa...

Hur vacker som helst! Du har lyckats.
Kram Birgitta

Makalöst Filtmakeri sa...

Underbart vacker matta! Vilket roligt och utmanande uppdrag du fick, och rodde hem det gjorde du också.
Önskar dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År!
Hörs på andra sidan!
/Moni

Anonym sa...

Hejsan, Mycket vacker matta!
Du har verkligen lyckats få till
harmoni, färg och helheten.

Lena

Anonym sa...

Vad fint allt är!
Jag får känslan av att du skulle gilla en annan av mina favoritbloggare!

http://fjallhem.blogspot.com/

Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

Absolut vacker matta, men epitetet får nog delas med fler, och det är inget fel. Mycket skönhet finns det!