onsdag 10 september 2008

Sjalfrans

.
Varför göra det enkelt för sig? Ett par svarta trikåmattor i rosengång fick därför en sjalfrans istället för en enkel rad med pärlknut. Rent praktiskt betyder det 792 knutar i stället för 264. Men det var det värt tycker jag.
.
Det finns säkert en mer korrekt term för den här typen av frans men jag tänker på sjalar när jag ser den.
.
En dag till i vävstolen sen tar jag ledigt på fredag för att åka på Väv 08 i Leksand. Jag hoppas på massor av inspiration och kanske tips om en del hjälpmedel. Jag återkommer med en rapport från resan.
.
Allt väl,
.
Viktoria

2 kommentarer:

Annika sa...

Vilket jobb du lagt ner på den fransen.... men det blir ju så snyggt.... lyckos du som ska till Leksand.... hade gärna rest men men allt kan inte genomföras... glömde kameran i söndags o sen på måndag med men det ska bli bättring... jag lovar... :) Ha det så bra på mässan o ta massor att kort att visa.... Kram ANnika

Karin Lindström sa...

Åh, nu får jag nästan dåligt samvete, men dom är verkligen superfina!

Tusentack!
Karin