fredag 14 mars 2008

Stol i nöd


Jag räddade en stol igår som var på väg att slås sönder och eldas upp. Med lite lim, färg (kanske en överbliven skvätt lackfärg från ommålningnen av matsalsgolvet förra helgen) och ett nytt tyg så tror jag stolen kommer att bli fin. Kanske borde jag väva ett möbeltyg också?


Eller så får jag en ny ide på Antik och Byggnadsvårdsmässan i Älvsjö i morgon.
Ska åka dit imorgon och det ska bli kul. Jag lovar att återkomma med en bild av stolen när den är klar.

Många projekt blir det. Igår var jag även och hämtade garnet jag beställt. Jag tänkte sticka en "pippitröja" eller "fiskartröja", som de också kallas, till mig själv. Barnen har redan varsen. Jag är barnsligt förtjust i det traditionella mönstret och försöker hitta en metod att göra mattor med det samma mönstret. Någon som har en idé?

Hälsningar från en med många projekt på gång,

Viktoria

Inga kommentarer: