onsdag 30 april 2008

"Viktoria och Cia satsade på sina drömmar"

"Viktoria och Cia satsade på sina drömmar" stod det på framsidan av det senaste numret av Träffpunkt Stallarholmen. Stallarholmens fina magasin har gjort en trevlig artikel om mig och min svägerska Cia. Vi delar vävstugan/ateljén.


"Slutpendlat" var rubriken på artikeln som har tre ben:

- att vi slutat pendla Stockholm (16 mil tur och retur) varje dag och hoppat av våra respektive karriärer

-för att satsa på våra drömmar

-en företeelse som kallas downshifting

Att min dröm bestod i att börja väva trasmattor på heltid har väl inte undgått någon. Men för min svägerska Cia Eriksson handlar det om att designa kläder och assocearer. Initialt har hon satsat på en kollektion med fyra väskmodeller huvudsakligen sydda i bävernylon. Väskorna finns till försäljning på Design Torgets butiker i Sverige liksom på Plagg och Tjallamalla i Stockholm och förstås på Ateljé Nymålat i Stallarholmen.

Väskorna är väldigt fina i sin enkelhet!

Igår fick jag mina visitkort. De är något större än ett standardvisitkort och har två olika motiv på baksidan. Jag är så nöjd! Även den här gången har min vän Mari Strenghielm Nord på Dalarö Design varit inblandad.

Ha en skön Valborg!

Viktoria

ps. Jag ska försöka lägga ut texten vid ett senare tillfälle.

3 kommentarer:

hemtrevnad marie sa...

Hejsan!!
Tack för titten hos mig....
Visst är ripsmattan fin...jag älskar gamla mattor, men väver inte själv, så man blir extra glad när man får tag på nån gammal fin...
Älskade din svarta matta i ditt matrum!!!
Vet att jag var inne på din blogg för ett tag sedan...kommer inte ihåg ifall jag lämnade nån kommentar...minns att du tipsade om Gransholms herrgårds hemsida....jag hamnade nog där...antik galen om man är, hihi!!
Visst får du "spara" mattan...den är från en stor fin gård här intill....
Jag har några fler ripsmattor som inte ligger på ännu, de ska skuras först...är köpta på auktion...en röd /vit till köket...en rosa/svart till sovrummet en ljusblå...en liten skarpt gul/vit...ja du förstår att jag gillar ripsmattor, va.....
Hadet gott!!!
kram

Annika sa...

Kul att va med i bladet. Tufft gjort att satsa på en dröm. Har nog inte mod till det själv. Din svägerskas väska var jättesnygg.
Ha en trevlig helg Annika

Karin Lindström sa...

Hej Viktoria!

Kul att se att du var hos Marie och tittade på mattan, visst var den fin.
ännu roligare för er var ju reportaget, jätte trevligt.

Ha det så bra!
kramar
Karin