torsdag 11 december 2008

Pippi på pippitröjor

.
Jag har en förmåga att snöa in på saker såsom trasmattor och kotavlor. En annan sak jag gillar är pippitröjor (eller fiskartröjor om man så vill). Äntligen är min egen färdig och det är den fjärde i ordningen. Mina barn och min gudson har fått de tre första.
.
Jag har erbjudit min man en, men han vill inte ha någon. Va!?! Alfred i Katthult som är så fin i sin när han kör fattighjonen på stora vedkälken.
.
Vad ska jag sticka nu då? Det skulle vara mysigt att ha ett projekt i jul.
.
Ha ett riktigt bra slut på veckan,
Viktoria

10 kommentarer:

annas alster sa...

tack för uppmuntrande ord. Ja, det kanske vore nånting med en liten shop. Jag får tänka vidare... Sticka på, jag skulle sticka en basker om jag vore lite mer haj på att sticka.

med nål och tråd sa...

En stor mysig halsduk med fiskarränder!

Efwa - Medea sa...

Ååh vad fina dina tröjor är. Kolla in garnstudios hemsida där de har massor med fina mönster eller så stickar du min favorit just nu, Amelia,(som jag nog ska sticka av mitt julklappsgarn)

timelesshome annika sa...

Wow tänk om jag kunde sticka en sådan skulle jag vilja ha!
Halsduk vore inte heller fel.
Fortsätt..Live your dream.Du är otroligt begovad.
Annika

A home far away sa...

Tröjorna är helt underbara, kanske du ändå ska överrska gubben din med en i julklapp, hihi.

Kram Gunilla i Singapore

Kullan Pullan sa...

Jag önskar jag kunde sticka...inget går upp mot hemstickat. En kudde i pippimönster vore snyggt, eller kokbar disktrasa med samma mönster. Gillar också ko-tavlor, jag har hittat mina i ladan och dom passa lite överallt.
Kram Paula

Annika sa...

Snygga tröjor.... det finns ju sååå mycket vackert att göra... här ska det bli en basker i mellandagarna..... Kram Annika

Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

Hej!
Nu var det ett tag sedan jag var ute och tittade in. Vad mycket fint du har att titta på och läsa om. Kreativa julmarknader- det gillar jag. Jag har stickat lite handledsvärmare, om det kunde vara ett projekt för dig? Det går rätt fort förstås. Jag gör dem i resårstickning, en rektangel, som jag sedan syr ihop. Om man vill kan man låta en liten bit vara öppen för att sticka ut tummen, så blir det en halvvante. Och du, vet du vad! Jag fick ett mail om att det blev jag som vann din fina matta i Gård och Torp!! Jag höll på att ramla av stolen. Jag har inte fått hem den ännu och vet inte om jag törs tro på min lycka.

God Jul!

MiA sa...

Hej Viktoria!
Jag håller med du. Pippi-tröjorna är verkligen snygga! Otroligt vackert foto också :)

Om du kikar över till mej, så finns där något till dej!

Kram
MiA

loui sa...

Du får hemskt gärna sticka en sådan tröja till mig om du känner dig rastlös, heh. Kan diskutera pris om du är intresserad.