torsdag 15 januari 2009

Västindienmattan

.
I det förra inlägget som handlade om vår semester i Västindien skrev jag att jag kände mig inspirerad att använda mycket färg i vår. Efteråt kom jag på att en av de första mattorna jag gjorde fick arbetsnamnet Västindienmattan (men på hemsidan heter den Bibbi efter den nuvarande ägarinnan). Jag har nog alltid varit lite fascinerad av de starka men lite väderbitna färgskalan som man hittar i Västindien. Trasorna är mestadels gamla och fanns på vävstugan när jag började där. Tekniken är bunden rosengång och mattan fick senare en efterföljare som hade arbetsnamnet Cacharelmattan.

Ha ett bra slut på veckan!

Viktoria

1 kommentar:

MiA sa...

Hej! Jo - du har rätt, det är verkligen mycket västindien-känsla över färgerna i mattan. Cool! Behagliga och somriga färger :)

Tack för vävnotan! Jag ska höra med mamsen om hon är sugen på att väva lite trasrips. Vi kikade runt på din sida i julas och hon gillade skarpt dina mattor!

Ha det gott!
MiA