torsdag 19 februari 2009

Vinda + nosdjur






Ikväll blir det lite fler bilder, som jag hotat med tidigare, på den gamla gröna garnvindan.
Tänk att man kan bli så förtjust i en gammal avskavd grön garnvinda. Dessutom fungerar den utmärkt!

Nu något helt annat Igår var jag till Eskilstuna. Medan min dotter tränade friidrott i Munktellarenan så passade på att springa över till Remade Sweden. Ett riktigt häftigt ställe med butik, utställningar och utbildning på temat återanvändning och hållbar design. Just nu pågår utställningen Min Djuriska Park där konstnären Eric Langert skapat djur av alla möjliga och omöjliga material.
.
Bild lånad från Eric Langerts hemsida.
.
Här ett nosdjur gjort av gummiduk, brandyxa, isolator och trä.
.
Jag kan verkligen rekommendera ett besök. Kanske en sportlovsaktivitet. Barnen kommer garanterat gilla utställningen och det är helt gratis.
.
Ha ett riktigt bra slut på veckan!
.
Viktoria

5 kommentarer:

sara sa...

vad fint du har det här o dina trasmattor är fantastiska:)

MiA sa...

Vilket vackert stilleben med garnvindan! Färgerna är helt underbara :)

Ha en skön kväll!
MiA

desiree sa...

Vindan är härlig!

med nål och tråd sa...

Vilken bonus att vindan fungerar så bra. Vacker är den ju också.

Kul att du vill vara med i utlottningen.

Annika sa...

Härligt när man kan använda gamla slitna ting i dagens aktiviteter.... snygg "flodhäst".... Ha en skön helg... Kram Annika