onsdag 20 januari 2010

.
.
Idag började jag slut monteringen av min bronto-vävstol. Efter mycket slit och arga ord så fick jag till det. Det satt en bit grov linvarp kvar som vi solvat gåsögon av redan tidigare och jag provade att slå in jeans. Det funkar och, äntligen! efter ett år, är jag en god bit närmare att väva 2,40 cm bredd.
.
Jippe! Jag är så exalterad att jag inte kan sova och måste berätta för omvärlden. Det blir ett nattpass för att klippa jeans så att jag kan komma vidare imorgon.
.
Då ska jag ta med mig kameran till vävateljé.
.
.
Jag måste passa på att tipsa om en för mig nyfunnen inspirationskälla - Kurbits-din slöjdkompis i inredningsvärlden.
.
Må så gott!
.
Viktoria

5 kommentarer:

Pillan sa...

va roligt att väva med jeanstyg. Själv håller jag på att sätta upp min vävstol, har aldrig vävt, kan inget om vävning men med snälla vänner ska det nog gå att knåpa ihop en matta. Blir så inspirerad när jag läser din blogg!

pillan

Lina sa...

Av det svallande blå kan man ju bara bli inspirerad! Hur har det gått med virkmattan?

/Lina

Birgitta sa...

Hej! Ska bli roligt att se dina mattor i jeanstrasor. Vad skönt att du fått upp vävstolen som jag minns att du köpte ifjol. Visst är Kurbits en rolig sida att titta in på.
Ha det gott.
Kramis Birgitta

Ulla sa...

Vilket projekt! Jag har provat att väva en bredare trasmatta engång men aldrig så bred. Det ska bli intressant att följa din framfart på palloch i väv.

Ulrika sa...

Men åh,vad kul att du kommer att väva så brett! Ser jag fram mot att följa! Jag har också hittat Kurbits alldeles nyss och blev så glad så glad!