söndag 22 juni 2008

Midsommar och Karinbakelser!

.


Hoppas att ni har haft en skön, rolig och vacker midsommar!

Och att ni ätit gott?! Det har vi, bland annat frossat i jordgubbstårtor efter att vi dansat duktigt runt stången. (Undrar hur många varv "Små grodorna" man måste hoppa för att återställa det kaloriintaget?)

Mitt bidrag till kakbuffén var syltrutor eller "Karinbakelser" som vi kallar dem efter min mormor som alltid gjorde dem. De syns knappt under chokladbollarna så jag lånar en bild från Mikael Reimar och Träffpunkt Stallarholmen.

Bilden är från det senaste numret av Stallarholmens fina lokalmagasin, Träffpunkt Stallarholmen. Redaktionen ordnade nyligen en spontanfest för dem som har någon anknytning till det Gula Industrihuset mitt i byn och dokumenterade tillställningen. Gissa vad mitt bidrag var?! Om ni vill ha receptet på Karinbakelser eller kanske läsa hela artikeln så klicka här.

Nu återstår inte många minuter av midsommarhelgen, men däremot av sommaren.

Glöm inte att njuta av den korta sommaren!

Viktoria

4 kommentarer:

timelesshome annika sa...

Hej !
Wow viken tårt/kakbuffè! En härlig bild, Svensk sommar är verkligen jordgubbar i alla dess "former"...Hoppas ni njöt.
Annika

På min gatan i stan sa...

Ojojoj, va mycket gott! Farligt för en gottegris som mej! :-)

Ha det gott!

Kram!

Annika sa...

Ser ut som att ni har haft en härlig midsommar av kakorna att dömma... ääälskar småkakor Mummmmms Kram Annika

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken fikabuffé!

Kram Annica