söndag 30 mars 2008

Från rompa till knut del I


Det blev en lång bloggpaus. Förlåt. Jag hade förberett inlägg på fjället och lånat dator med mobilt bredband och allt, men backarna och fjälluften tog musten ur mig. En riktigt skön fjällsemester har vi i alle fall haft och nu hoppas jag att en massa hälsosam och stärkande fjälluft gjort att vi håller oss friska resten av våren - för nu vill jag väva!


Jag tänker väva mattor liknande den här fina bruna trasripsen som jag lånat av en kompis. Tack Wiktoria! Hon har köpt den i Dalarna så jag passade på att fotografera den bland kurbitsmålningar och Dalahästar. Jag tog med mattan för att rekonstruera en vävbeskrivning och det fick jag också gjort. Så nu i veckan sätter jag en ny varp och jag tänkte uppdatera er efter resans gång och blogga om de olika momenten. Därav den konstiga rubriken.
Jag hoppas att ni hänger med på resan?!!!!

OK, kan hända att jag hade lite svårt att lägga ifrån mig stickningen och knäppa på datorn. Ett backstycke på min "pippitröja" blev i alle fall klart.

Hälsningar från en med ömma slalomben och värkande stickfingrar,

Viktoria

3 kommentarer:

Karin Lindström sa...

Hej Viktoria,
Har du stickat ett helt bakstycke på din tröja... själv håller jag fortfarande på med min ärm!! Jag bloggar alldeles för mycket har inte tid att sticka fniss.
Ska bli så roligt att se vad du lyckas väva denna gång.
många kramar
karin

ColonialEast sa...

Hej Viktoria! Jag tror att jag kommenterat det förrut men oj vad fina dom där betonghänderna är på högra sidan! Ha en trevlig kväll!

Efwa - Medea sa...

Gillar verkligen färgen på den här mattan!!
jag är samma Efwa, som hon som drömmer om Provence. Har en stickblogg också =)
Kramar Medea - Efwa