söndag 11 maj 2008

Äppelblom och trasmattor

Vilket väder och vilken underbar helg. Allting blommar. Äpplen, päron, Hägg och Syren samtidigt.
Kan det bli vackrare?



Jag kunde inte låta bli att släpa ut några av mina senaste alster och fotografera dem under äppelträdet.

Den här gången valde jag att bandkanta ungefär hälften av mattorna direkt. De enfärgade mattorna fick färgglada och somriga tyger på kanterna.


När eftermiddagsbrisen satte in så började det snöa vita blomblad. Varför måste de blomma över så fort?

Ha en riktigt skön avslutning på Pingsthelgen!

Viktoria

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Så vackra mattor du väver!
Säljer du dem också?

Kram Maud

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka härliga bilder du bjuder på!

Visst är det fantastiskt med all denna blomsterprakt! Själv njöt jag i fulla drag när jag igår målade lekstugan och lite annat stående under vårt gamla äppleträd.

Skön måndag
Kram Annica

Annika sa...

Vilka vackra bilder!! Hoppas sommaren blir så här nu. Har Du startat på nån ny väv eller? Det verkar som att Du är väldigt produktiv. Själv går jag på sparlåga just nu. Ha det bra. Annika