måndag 22 september 2008

Mattorna flyttar västerut

.
I lördags gjorde jag min sista insats på Bondens Egen Marknad i Mariefred för den här säsongen. Men många andra medlemmar står ytterligare två lördagar tom den 4 oktober. Jag satt och knöt på den här mattan beställd av en butik när några turistande norrmän passerade. De ville gärna ha mattan, men eftersom mattan inte var klar fick vi träffas även på söndagen innan de skulle flyga hem till Norge. Det är andra mattan på kort tid som flyttar västerut. Förra veckan flyttade en riktigt lång än till Värmland. Roligt, roligt! Och det är den tredje, som jag vet, som flyttar utomlands. Två bor i Skottland.



Jag kallar mattan Petronella efter köparen tillden första. Det här är nummer tre. Och nu blir det till att väva en nummer fyra till butiken.

Ha en riktigt bra fortsättning på veckan!

Viktoria

2 kommentarer:

Annika sa...

Kul.... såg den tyvärr inte när den passerade över mitt huvud.... rutten Oslo-Stockholm går ganska precis över här hemma.....:) Mattan var ursnygg.... här pysslas med lite av varje just nu.... ska fixa pynt till trappen på torsdag.... vill ju ha det lite höstlikt....ska pyssla ihop med 2 grannar... o sen håller jag på med lite som ska med på julmarknad här på vår hembygdsgård.... mitt internet krånglar så datorn kommer i andra hand just nu... abstinens... brrrrrrrrr...:) Ha det så bra kram Annika

Annika sa...

Hej Viktoria.... har en liten fråga.... har du vävt nån gång med garnet Fantti.... ett tjockt ullgarn... ser ut som dreadlocks.... har en tjej som vill prova o jag tänkte höra om nån vet hur det är.... ser ju häftigt ut... Kram Annika