onsdag 27 augusti 2008

En kökshylla

Jag har tillsammans med många andra fått en utmaning av Annika med den mysiga bloggen Timeless Home- visa en kökshylla med något man tycker extra mycket om.

Hyllorna finns i ett skåp som jag är väldigt glad för och på hyllan skymtar ett kakfat i pressglas som jag skulle ha visat om jag inte gjort det i ett tidigare inlägg.

I stället tänkte jag visa vad det är för en liten hög som ligger i utrymmet mellan skåpsdelarna.

En hög med spets. Dels är det spetsrester från gamla lakan som jag rivit mattrasor av. Jag har så många idéer vad jag ska göra med spetsarna men det har inte riktigt blivit av. Dels är det band från danska Engle-Blomst som du Annika visade att man kunde göra vackra halsband av. Det har inte heller riktigt blivit av. Med tid och stund så ....men till dess får de ligga där och bara vara dekorativa.

Imorgon är det dags för Formex då kanske jag får ny inspiration att hitta på något med mina band och spetsar.

Må så gott,

Viktoria

2 kommentarer:

Annika sa...

Åh vilket underbart skåp i ditt kök.... fyllt med vackra saker... spets o band kan man ju inte få för mycket av... ska kolla in dessa halsband du nämner... låter som nåt jag gillar... Kram Annika

timelesshome annika sa...

Hej Viktoria !
Tack för att du också tog utmaningen. Vilket gediget skåp, härlig färg och stort. Jag gillar dina vita kaffekoppar.
Vad kul initiativ till att tvätta trasmattor. Hoppas allt är bra med er. Det känns tomt utan all spontana möten med människor i butiken. Livet går dock vidare.
Kramar från Annika