lördag 30 augusti 2008

Sommarens sista Kreativa Kafé

.



Igår anordnade vi sommarens sista Kreativa Kafé på Ateljé Anna-Karin Sjöblom. Som vanligt hade vi tur med vädret och som vanligt glömde jag att ta fram kameran förrän alla var i fullfärd med att plocka ihop så det blev inte så många bilder. Däremot var vi ovanligt många hantverkare igår. Förutom den vanliga trion bestående av Anna-Karin, Cia och mig själv så hade vi besök av:
Annas Hembageri, som bakar otroligt gott surdegsbröd. Fruktbrödet är min personliga favorit.

Laila och Jaana, som gör väldigt läckert och rejält bruksporslin. Salladsskålarna i grönt får föras till önskelistan

Keramikern Anette, som gör keramik i en massa olika stilar bl a den fina vasen ovan i japansk raku.

Trädgårdsarkitekten Cecilia, som planerar och planterar små som stora trädgårdsrum. Cecilia målar även akvarell och det senaste projektet är silverlera.

Endast Anette och Cecilia har hemsidor men jag förmedlar gärna kontakten till övriga om någon är intresserad.

Nu tar Kreativa Kafét en paus fram till den 30 november då det blir en julversion.

Må så gott,

Viktoria




4 kommentarer:

Annika sa...

Hej o hallå... vad ser jag...tusen tack för den utmärkelsen... vad glad jag blir.... har legat lågt mellan helgen men nu blev jag såååå glad!!!! Ska fixa in den imorrn på bloggen... jobbar hela helgen så man hinner inte så mycket.... Vilken MATTA.... underbar.... du är så duktig.... Ha det så gôtt kramiz Annika

Efwa sa...

Vackra bilder!!
Du är omnämnd i min blogg för att du är så inspirerande!
/Efwa

Efwa sa...

Oops... jag har bra koll!! Du har visst fått ännu en utmärkelse av mig, men det är du värd!
Kramar!

Annika sa...

HiHiHi satt o läste på din sida...kollade dina länkar... när jag kom tillbaka till dig hade du varit hos mig... tyvärr blir det ingen Leksandresa för mig.... idag var jag o började på en ny matta i vävstugan.... glesrips... rutigt... ska fota nästa gång... Kramiz Annika